美國史上最大一起高校招生舞弊案

又有了新進展。十幾名被起訴的家長認罪了。

而他們所面臨的罰款金額和刑期,將非常嚴重...





Via nytimes.com; 美國女星費莉希蒂·霍夫曼

及其他十三位被起訴人員承認他們在高校招生舞弊案中的罪行





Via AP;美國女星費莉希蒂·霍夫曼

這些曾幻想用金錢和關係將自己的子女

送進美國頂尖高校的父母們,現在得為自己違法行為付出代價了。



除了輿論譴責,現在他們要面臨實實在在的法律制裁。

Thirteen wealthy parents, including actress Felicity Huffman,

and one coach willplead guilty tousing pibery

and other forms of fraud as part of the college admissions scandal,

federal prosecutors in Boston said on Monday.

本週一(當地時間)波士頓的聯邦檢察官表示,

13名富裕的父母(包括著名影星費莉希蒂·霍夫曼在內)

以及一位教練被指控用受賄等欺詐方式

將子女送進名牌大學,而他們即將認罪。

Huffman, the "Desperate Housewives" star, pleaded guilty to paying $15,000 to a fake charity to facilitate cheating for her daughter on the SATs.

美劇《慾望師奶》中的演員霍夫曼被指控給機構1.5萬美元,

讓其給女兒的SAT成績作假。

She faces up to 20 years in prison. In exchange for Huffman'splea , federal prosecutors will recommendincarceration at the "low end" of the sentencing range, a $20,000 fine and 12 months ofsupervised release .

霍夫曼將面臨20年的監獄刑期。

作為她認罪的交換,聯邦檢察官將建議給她執行最低監獄刑期,

2萬美元的罰款,以及給予她12個月的監外看管。

Via edition.cnn.com





Via edition.cnn.com

這位美國女星發表了真誠的“認罪感言”。

"I amin full acceptance of my guilt , and with deep regret and shame over what I have done, I accept full responsibility for my actions and will accept the consequences that stem from those actions," she said in a statement.

費莉希蒂·霍夫曼在一份聲明中表示:

“我對我犯下的罪行供認不諱。

我對我的所作所為感到深深地懊悔和羞愧。

我願意為自己的行為承擔一切責任和相應後果。”

"I am ashamed of the pain I have caused my daughter, my family, my friends, my colleagues and the educational community. I want to apologize to them and, especially, I want to apologize to the students who work hard every day to get into college, and to their parents who make tremendous sacrifices to support their children and do so honestly.”

“我給女兒,家人,朋友,同事以及教育界帶來了痛苦;

對此,我深感羞愧。我想向這些人道歉。

我尤其要向那些通過每天的刻苦學習考進大學的學生們道歉,

向這些學生的父母們道歉。

他們用誠實的方式支持他們的孩子,為孩子們做出了巨大的犧牲。”

Via edition.cnn.com



Via GoldPhotoes.com



作為兩個女兒的母親,霍夫曼認罪後還不忘為女兒開脫,

表示女兒對自己的所作所為毫不知情。

"My daughter knew absolutely nothing about my actions, and in my misguided and profoundly wrong way, I have betrayed her. Thistransgression toward her and the public I will carry for the rest of my life. My desire to help my daughter is no excuse to peak the law or engage in dishonesty.”

“我的女兒對我的所作所為毫不知情。

我用我的誤導和完全錯誤的方式背叛了她。

我對我女兒和社會犯下的罪行,我將用餘生贖罪。

我幫助女兒的迫切之心並不是讓我違法、不誠信的藉口。”

Via edition.cnn.com

Via P&P/MEGA; 本週一(當地時間),

費莉希蒂·霍夫曼的丈夫憂愁地出現在洛杉磯

可憐天下父母心。無論是東方的父母還是西方的父母,

大家都想用自己的力量為孩子們的前途鋪路。

但是如果手段不正當,一旦被曝光被揭露,

那麼隨之而來的法律責任和名聲掃地,

反而會給子女帶來極大的輿論譴責,對孩子的未來也有不可逆的惡劣影響。

如果你父母想通過“走後門”的方式將你送進更好的學校,你會拒絕嗎?