掃呢頁CODE去手機

2016年2月4日 星期四

前路茫茫DSE雞, 找到人生方向 :「沖咖啡好好玩. . .好大挑戰性。我好鐘意!」 _-,

前路茫茫DSE雞, 找到人生方向 :「沖咖啡好好玩. . .好大挑戰性。我好鐘意!」
阿濼19歲阿濼在機動遊戲進行期間會在控制室內,留意狀況,有時會作出廣播,提示遊客如何駕駛踫踫車。DSE(香港中學文憑考試)剛剛放榜,升到心儀大學當然歡喜,但亦有不少人為前路感到徬徨,除了繼續升學外,早些出來社會工作,未嘗不是一件好事。不同機構都有一些適合DSE畢業生的職位,如海洋公園招聘遊樂設施服務員及Allegretto聘請咖啡師,不但有晉升空間,而且令他們掌握新的工作技能,前路仍是一樣精彩。C ...


阿濼 19歲阿濼在機動遊戲進行期間會在控制室內,留意狀況,有時會作出廣播,提示遊客如何駕駛踫踫車。

DSE(香港中學文憑考試)剛剛放榜,升到心儀大學當然歡喜,但亦有不少人為前路感到徬徨,除了繼續升學外,早些出來社會工作,未嘗不是一件好事。不同機構都有一些適合 DSE畢業生的職位,如海洋公園招聘遊樂設施服務員及 Allegretto聘請咖啡師,不但有晉升空間,而且令他們掌握新的工作技能,前路仍是一樣精彩。

Case 1:遊樂設施服務員 考牌愈多人工愈高

前路茫茫DSE雞, 找到人生方向 :「沖咖啡好好玩. . .好大挑戰性。我好鐘意!」

遊樂設施服務員亦需要做維持輪候秩序及控制人流的工作。

「橫衝直撞即將開始,各位乘客請緊握軚盤,多謝合作。請踩實油門,扭盡個軚……」採訪當日,阿濼正在操作機動遊戲「橫衝直撞」,向遊客廣播及留意設施狀況。

上年 11月,阿濼加入海洋公園,成為遊樂設施服務員,「屋企唔係太富裕,自己諗如果考完 DSE,升唔到大學,不如早啲出嚟做嘢,喺網上見到海洋公園請緊遊樂設施服務員,操作器械都可以叫一門專業,我又鍾意玩機動遊戲,就決定試嚇。」

考牌操作遊戲

前路茫茫DSE雞, 找到人生方向 :「沖咖啡好好玩. . .好大挑戰性。我好鐘意!」

阿濼不時為排隊的小朋友量身高,看看是否符合機動遊戲的安全要求。「為保障安全,踫踫車駕駛員要 12歲或以上,及有 145cm高;乘客嘅要求要 8歲或以上,及有 120公分高。」

海洋公園現有 21款機動遊戲,要成為一個合資格操作機動遊戲的工作人員,阿濼表示並不容易,「入到嚟首先喺展館及機動遊戲設施,做維持輪候秩序及控制人流嘅工作,過咗 3個月試用期後,公司會安排我上一個 8小時嘅課,學基本機動遊戲操作指引及技巧,然後再由 senior帶住我去操作一個機動遊戲,學習要注意嘅事項。」

跟上級學滿 30小時後,阿濼需接受機電署人員的考核,「考筆試及實際操作,合格後,會有一個牌證明我合資格操作呢款機動遊戲,每款機動遊戲嘅牌照都要分開考。」

打風就要停

大半年來,阿濼已找到了工作樂趣,「份工要日曬雨淋,依家皮膚黑咗好多,早前 3號波,所有機動遊戲都要停,亦要做防風措施,將戶外一啲易俾風吹走嘅物件收起。當時每個同事都同心協力咁做一件事,覺得自己係樂園嘅一份子,工作愈嚟愈起勁。依家我學緊『超速旋風』及『雷霆節拍』嘅操作,差十幾小時就會去接受考試,自己會繼續留喺呢度發展。」

前路茫茫DSE雞, 找到人生方向 :「沖咖啡好好玩. . .好大挑戰性。我好鐘意!」

海洋公園區域經理 Winston阿濼啱啱入嚟唔係好講嘢,但經過幾個月嘅工作後,明顯見到佢有轉變,肯主動同遊客傾偈, outgoing咗,慢慢將自己視為樂園嘅一份子。

前路茫茫DSE雞, 找到人生方向 :「沖咖啡好好玩. . .好大挑戰性。我好鐘意!」

點入行?

前路茫茫DSE雞, 找到人生方向 :「沖咖啡好好玩. . .好大挑戰性。我好鐘意!」

當遊客坐上踫踫車後,阿濼及同事都會逐一檢查每部車的乘客,有否繫緊安全帶,如果乘客攜帶背包或手袋,亦會要求放在放置櫃內,不得放在車上。

區域經理 Winston表示,每年都會聘請遊樂設施服務員,「學歷唔太看重,有香港中學文憑考試同等或以上學歷就可以申請,不過始終要面對唔同國家嘅遊客,服務員需要用廣東話、英文及普通話同遊客溝通。另外,應徵者對入行要有明確嘅發展目標、正面態度及責任感,最好性格開朗,面試前應先搜集崗位相關嘅資料,反映到佢有工作嘅心理準備。」遊樂設施服務員是以考獲多少款機動遊戲的牌照來決定升職進度,每週平均工作 48小時。

http://www.oceanpark.com.hk

Case 2:咖啡師由低做起

採訪當日,咖啡師 Kin正在咖啡吧內為客人沖調 3D造型咖啡,看他數分鐘就將熊仔造型的 3D咖啡沖好,「啱啱學嗰陣都會笨手笨腳,未砌好個公仔啲泡就塌咗,會趁放工、休息時間嚟練習,依家好似貓、熊、狗、豬等動物造型都應付到。」

成為咖啡師前, Kin並沒有想過自己的人生方向,「考完 DSE後,我貪得意報咗個有關咖啡沖調嘅興趣班,估唔到沖咖啡有咁多學問,有唔同嘅咖啡豆及沖泡方法,拉花又好似好型,於是就產生咗做咖啡師嘅諗法。」

前路茫茫DSE雞, 找到人生方向 :「沖咖啡好好玩. . .好大挑戰性。我好鐘意!」

Kin有時亦要負責一些清潔工作,例如收拾用餐後的桌面。

前路茫茫DSE雞, 找到人生方向 :「沖咖啡好好玩. . .好大挑戰性。我好鐘意!」

入行成為咖啡師後, Kin對咖啡的興趣大增,除了看有關咖啡的書藉外,亦會向上司 Leo(左)詢問一些咖啡的沖調技巧。 不習慣清潔工作

在 13年尾, Kin加入 Allegretto,由低做起的他,曾一度想過放棄,「入到嚟做收銀、執檯、洗碗碟,冇得入咖啡吧,每日向 Leo或者 senior學沖咖啡,好似點打泡、咖啡豆知識等,要我技術穩定咗先可以沖畀客人飲。要自己做清潔始終有唔情願,但諗落唔通樣樣嘢都半途而廢?想畀自己一個交待,於是堅持落去。」

現時 Kin每天工作約 9小時,「人工雖然唔係高,但嚟到呢度做嘢後,自己改變好大,之前自己唔多講嘢,見到客人望住個櫥窗都唔夠膽行埋去介紹。同事鼓勵我放膽啲,依家會主動向客人介紹唔同咖啡豆嘅特色;我知道做嘢辛苦,返到屋企會分擔媽咪嘅家務,同屋企人關係都好咗。」

前路茫茫DSE雞, 找到人生方向 :「沖咖啡好好玩. . .好大挑戰性。我好鐘意!」

現時 Kin已輕易可以沖出貓、熊、狗、豬等動物造型的 3D造型咖啡。

前路茫茫DSE雞, 找到人生方向 :「沖咖啡好好玩. . .好大挑戰性。我好鐘意!」

點入行?

前路茫茫DSE雞, 找到人生方向 :「沖咖啡好好玩. . .好大挑戰性。我好鐘意!」

Kin 20歲第一次在咖啡吧當值時, Kin表示十分緊張,「雖然練咗好耐,但埋位都會擔心自己做得唔夠好,而且冇時間畀你慢慢沖,客人落單就要沖出一杯合資格嘅咖啡,好大挑戰性。」

Allegretto的首席咖啡師 Leo表示,願意給機會予沒有沖咖啡經驗的人士,只要肯學習便可以入行,「沖咖啡係一門專業嘅技能,學歷我哋唔會點在意,新人點都要由頭學起,反而會睇個人嘅性格,喺面試時會睇番應聘者對呢行有冇熱誠,另外我哋算係服務性行業,最緊要有禮貌。」

http://www.dussmann.com.hk


來源 source: http://ww.circle01.com
鍾意就快D Share啦!